Тэма: Адкуль пайшлі назвы нашых гарадоў. Гродна, Гомель,
Магілёў
Мэты ўрока (для настаўніка)
Вучні будуць ведаць:
●
паходжанне назваў старажытных гарадоў Беларусі
– Гродна, Гомеля, Магілёва;
●
у якіх месцах часцей за ўсё узнікалі гарады;
●
адкуль пайшлі назвы гарадоў і чым гарады
адрозніваліся ад вёсак, і змогуць скласці табліцу гарадоў па паходжанні назваў;
●
якую ролю
адыгрывалі рэкі ў жыцці гарадоў;
Вучні будуць умець:
●
арыентавацца на карце і стужцы часу;
Задача:
●
стварыць умовы
для развіцця крытычнага мыслення.
Мэта ўрока на мове вучняў
Вы
даведаецеся, дзе і калі ўзніклі старажытныя беларускія гарады Гродна, Гомель і
Магілёў.
Крытэрыі ацэнкі:
Вучні змогуць:
●
расказаць аб
тым, дзе і калі былі заснаваны старажытныя беларускія гарады і растлумачыць
паходжанне іх назваў;
● растлумачыць, якую ролю адыгрывалі рэкі ў жыцці
гарадоў;
● растлумачыць, чым гарады адрозніваюцца ад вёсак;
● паказаць на карце месца знаходжання Гродна, Гомеля,
Магілёва;
● паказаць на стужцы часу часы заснавання старажытных
беларускіх гарадоў.
Ключавыя пытанні:
● Адкуль пайшлі назвы нашых гарадоў?
● Чым горад адрозніваецца ад вёскі?
Абсталяванне, метадычнае забеспячэнне:
● абсталяванне, неабходнае для дэманстрацыі
відэароліка;
● відэаролік “Адкуль пайшлі назвы нашых гарадоў. Гродна, Гомель, Магілёў”;
● карткі для праверкі дамашняга задання (Дадаткі 1,
2);
● контурныя карты або карт-схемы Беларусі і стужкі
часу з папярэдняга урока;
● шаблон табліцы “Паходжанне назваў нашых
гарадоў”(Дадатак 3);
● стужка часу;
● карткі “Святлафор” зялёнага (“ведаю”, або “правільна”) і чырвонага (“не ведаю”, або “няправільна”) колераў.
Комментариев нет:
Отправить комментарий